PRODEJ PŘEVRATNÉ KNIHY
O SYMBIOTICKÝCH ZEMĚDĚLSTVÍ,
ZAHRADNICTVÍ A CHOVATELSTVÍ
http://www.spvzt.cz/
http://www.stranazapravavsechzivychtvoru.sweb.cz/
český jazyk ivrit English
language and multilingual mechanical translation from English
language
Je
nespravedlivý svět v podobě
všeobecného evolučního
výběrového boje výhodného
jen pro silné, případně pro jejich i
slabé příbuzné
jedince nebo naopak spravedlivý svět v podobě
symbiózy všech živých tvorů
výhodné i pro jakéhokoliv
slabého symbiotického jedince
nepříbuzného s
jakýmkoliv silným jedincem? Spor, jestli světu
vládne nejvyšší
nevnímatelní
zákon či osoba a jací či pouhá
vnímatelná moc byť nespravedlivá,
trvá od počátku
dějin a může ho s konečnou platností v současnosti
vyřešit pouze následující
symbiotický vědecký experiment.
Filosofický experiment odpovědi, resp.
řešení
otázky o největší možné
bezpečnosti ve světě, kde existuje i velká
zbytečná
smrt a bolest:
politická
STRANA ZA PRÁVA
VŠECH ŽIVÝCH TVORŮ (SPVŽT)
FILOSOFIE
ROVNOVÁHY FILOSOFIE LÁSKY ANEB
ŘÁD VÍTĚZNÉ ARMÁDY:
„Všichni živí tvorové ve
skutečnosti nejvíc chtějí žít ve
světě, kde se budou mít všichni rádi,
proto je každý stále povinen působit co
možná nejméně smrti a bolesti.“ (z
mého života nejvíce 99 procent jistě)
Vše ostatní jsou více
názory (spekulace) (tj. což je možná
také více názor /spekulace/). V současnosti
silnější požírá
slabšího a možný dobrý
jediný Bůh (charita) je pro člověka neviditelný,
proto rozhodnutí vždy působit co možná
nejméně smrti a bolesti je v současnosti z velké
části morálním volním
rozhodnutím každého jednotlivého
člověka (z mého života nejméně 51
procent jistým). Spor o možnou suverenitu charity
v našem světě může s konečnou platností v
současnosti vyřešit pouze
následující symbiotický
vědecký experiment: založení politické
STRANY ZA PRÁVA VŠECH ŽIVÝCH TVORŮ
(SPVŽT), jestliže prosadí porážkovou daň s
konečným cílem spotřeby jen přirozeně
uhynutých zvířat a také prostředek pro
pomoc lidem v krajní nouzi. Podle
mé Filosofie rovnováhy nebude-li zastaven buřtovací (na
masové porážky, tj. masové
vraždění a vaření zejména
zvířat) stroj způsobující obrovskou
zbytečnou smrt a bolest, tak z důvodu pomsty za tuto obrovskou smrt a
bolest svět skončí katastrofou (např. jadernou
válkou). Podle
mé osobní zkušenosti tento buřtovací stroj nelze
zastavit za současného stavu lidské společnosti.
Je otázkou, zda za výše
uvedené situace se nejeví jako
nejreálnější jaderná
válka. (možnost bet jako deborot,
tj. včely, či Devil,
tj. Ďábel, či chyby a zlo, tj. jako o
hodně více než co možná nejméně smrti
a bolesti) Zastavení výše
uvedeného buřtovacího
stroje je podle mne možné pouze vědeckou
revolucí, jadernou válkou, příchodem
spasitele či ve velmi dlouhém časovém
období pozvolným vývojem, v což
vše je třeba až do konce vždy doufat. Jedinou
další věcí, v co člověk snad může
doufat, je jeho stálé působení co
možná nejméně smrti a bolesti a že
tudíž tento milosrdný člověk unikne pomstě za
lidmi způsobenou obrovskou zbytečnou smrt a bolest. (možnost alef jako alohim, tj. Bůh, či dobro
jako co možná nejméně smrti a bolesti) Přesto
jsem mírným optimistou. V
konečném důsledku v případě každých
myšlenky a činu je vždy nejdůležitější
volní rozhodnutí se o
podřízení se v soutěží o moc
nejvyšší moci charity (tj.
působení co možná nejméně smrti a
bolesti) a nebo naopak beznadějně
vyšší moci jiné než tato
charita (tj. působení o hodně více než co
možná nejméně smrti a bolesti) např. vlivem
více nebo méně mocné náhody
jiné než tato charita nebo jediného
Biblického Boha jako masového vraha
lidí a zvířat, tj.
nejdůležitější je rozumová a
citová otázka, jestli světu vládne
charita (tj. působení co možná nejméně
nebo o málo více než co možná
nejméně smrti a bolesti) či tato jiná než charita
či tyto charita a necharita
ve stejných rozsazích, proto je zřejmě
zbytečné se tím trápit, pokud rozum a
cit věří každý s nadpoloviční
většinovou pravděpodobností v svrchovanou
vládu této charity, nikoliv této necharity v tomto světě. Můj
filosofický netolerantní přístup
směřuje pouze proti náboženskému fanatismu
necharitního ortodoxního židovství a
necharitního ortodoxního islámu, když
svým věřícím fanaticky
zakazují jezení zdechlin (viz níže) i
zdravotně ošetřených (např. po
veterinární pitvě a převařené v
několika vodách) jako současného
existujícího co možná
nejmilosrdnějšího masa i pro těhotné a
kojící ženy a tak tyto necharitní
ortodoxní náboženské sekce
prodlužují nelidskou zbytečnou obrovskou smrt a bolest
masově zotročených živých tvorů.
Zároveň
si uvědomuji, že charitní i necharitní
část židovského národa
tvoří a vždy tvořily jednu rodinu židovského
národa a charitní i necharitní
část arabského národa tvoří
a vždy tvořily jednu rodinu arabského národa. Věříme-li
tomu, že i bez našich chyb (tj. našeho
působení o hodně více než co možná
nejméně smrti a bolesti) se nám děje
zlé (tj. působí o hodně více
než co možná nejméně smrti a bolesti)
(viz Schicksalschlag - fatal blow
- rána osudu https://de.wiktionary.org/wiki/Schicksalsschlag
, https://en.wiktionary.org/wiki/Schicksalsschlag
), pak věříme v příliš velkou
sílu zla (tj. působení o hodně
více než co možná nejméně smrti a
bolesti) v tomto světě. Jestli je takovéto zlo (tj.
působení o hodně více než co možná
nejméně smrti a bolesti) v tomto světě opravdu tak
silné, jak v současnosti většina lidí
věří, může prokázat pouze příklad
šťastného či naopak
nešťastného života většího
počtu dobrých lidí, tj. lidí
působících co možná nejméně
nebo pouze o málo více než co možná
nejméně smrti a bolesti. Život
živých tvorů je založen na oprávněném
působení smrti a bolesti, jestliže se jedná o co
možná nejmenší nebo o málo
větší než co možná
nejmenší smrt a bolest (obojí dale též jako
“co možná nejméně smrti a
bolesti”).
Jestliže přijímáme zmenšení
naší smrti a bolesti, musíme
být připraveni vrátit tuto půjčku
bezsmrtnosti a
bezbolestnosti v rámci
působení co možná nejméně smrti a
bolesti, jinak se jedná o neoprávněnou krádež
bezsmrtnosti a
bezbolestnosti někoho jiného (např.
hospodářských zvířat, lidí
v rozvojovém světě, chudých,
příslušníků jiného
národa či jiné země, starých a
nemocných lidí apod.), jako bychom byli dravci,
což vzbuzuje oprávněnou nenávist a pomstu. Tato
krádež dravců je obvykle příjemná,
protože neoprávněně zmenšuje naši
vlastní smrt a bolest na úkor působení
velké zbytečné smrti a bolesti někoho
jiného, proto se najde mnoho jedinců, kteří jsou
ochotni přijmout půjčku takto ukradené bezsmrtnosti a bezbolestnosti,
jestliže však má někdy dojít ke
splacení této půjčky bezsmrtnosti
a bezbolestnosti na jejich vlastní úkor, tak
dostanou strach a ze strachu ze smrti a bolesti se
stávají otroky. Od výše
uvedených půjčky a krádeže bezsmrtnosti a bezbolestnosti je
třeba odlišovat oprávněný
trest, kdy je v rámci působení co
možná nejméně smrti a bolesti působena smrt a
bolest pachateli výše uvedené
krádeže bezsmrtnosti
a bezbolestnosti, což má
reparační a preventivní funkci ohledně
něčí oprávněné porce bezsmrtnosti a bezbolestnosti. Lidé
v současnosti nevěří v žití ve světě, kde by
všichni působili co možná nejméně
smrti a bolesti, a proto odmítli tuto
ideální společnost mé Filosofie
rovnováhy, chtějí si udržet své
dílčí výhody
okrádání ostatních
zotročených živých jedinců v jejich
nemilosrdných skupinách a společnostech, a proto
mohou přijít i diktatury a doufejme, že i v tomto
případě nakonec přijde osvícený
diktátor, který lidi k tomu přinutí.
Já zatím budu muset bojovat za toto
menší silou po delší dobu a
budu doufat, že uniknu násilí těchto
možných diktatur kvůli mému
stálému působení co možná
nejméně smrti a bolesti a mé neschopnosti
stát se tímto osvíceným
diktátorem, a také že tento můj
nejdůležitější (důležitější
než, abych měl děti, které by nemohli jíst z masa
pouze zdravotně zaručené zdechliny zvířat
přirozeně zemřelých zásadně na
stáří) životní experiment
ideální společnosti nebude pouhou mou
emocionální naivní zkrachovalou
utopií, abych unikl nemilosrdnosti světa, a přežije mě. |
PETICE
za přijetí a návrh ZÁKONA O
PORÁŽKOVÉ DANI, aby i ženy a děti nemuseli
jíst poražená zvířata radikálně
omezující spotřebu výrobků z
poražených zvířat
a radikálně
znevýhodňujícího zemědělské
průmyslové porážkové velkochovy-koncentrační
tábory zvířat, kde jsou
hospodářská zvířata zásadně
mučena od svého narození (např.
v rámci zrůdných genetických pokusů,
při kterých šílení vědci
obdobní jako nacistický
válečný zločinec proti lidskosti Josef Mengele
vyšlechtili např. kuřecí brojlery, nebo např. je
zde hospodářským zvířatům omezen od
jejich narození volný pohyb na velmi
malý prostor, aby tímto svým pohybem
neztrácela svou získanou hmotnost, jsou krmena
tak, aby po svém narození získala co
možná nejrychleji porážkovou hmotnost) a
krátce, tj. nejpozději za několik měsíců po
svém narození jsou po tomto svém od
narození velkém utrpení
způsobeném takto člověkem rovněž krutě zabita, tj. poražena
na jatkách, oproti
ekologickému chovu i pro porážku s
konečným cílem chovu všech
hospodářských zvířat až do
jejich přirozené smrti, zásadně na
stáří a spotřeby takto
získaných přirozeně uhynulých mrtvol
zvířat (po pitvě veterináře a
pro lidi zásadně převařené v několika
vodách, viz ZDE
) místo poražených
zvířat a pro pomoc
lidem v krajní nouzi. Uzákoní-li
nějaký stát v současné
české demokracii zřejmě neprosaditelnou
porážkovou daň se zavedením prodeje masa
přirozeně uhynutých (zásadně na
stáří) zvířat k jídlu v
běžných obchodech, aby zaručené zdravotně
nezávadné a také milosrdné
maso jako jídlo bylo k dispozici i těhotným a
také kojícím ženám, pak jej
zřejmě čeká exodus, tj. vyjití z
otroctví jeho zvířat možná i jeho
lidí, protože i ženy a děti nebudou muset jíst
poražená zvířata. Toto
se opírá o mou vědeckou hypotézu, že
podle „Filosofie rovnováhy“ jsou
živé mikroorganismy, zejména živé
buňky schopny rozeznat a zapamatovat si, zda je
chráníme, zejména krmíme, nebo
zda je zabíjíme. Tedy i tyto živé
mikroorganismy jsou schopny podle „Filosofie
rovnováhy“ základní
myšlenkové - duševní
úvahy rozlišovat a zapamatovat
si přítele a nepřítele. Dalo by se
říci, že mají duši v
náboženském slova smyslu. K
nepřátelskému živému mikroorganismu se
pak nejen tyto živé mikroorganismy, ale i jejich
blízké či příbuzné
živé mikroorganismy chovají nepřátelsky, resp.
jej požírají, což se v našem
makrosvětě zřejmě projeví jako spor, hádka,
nemoc, bolest, válka, zranění,
neštěstí, neúspěch, smrt apod. K
přátelskému živému mikroorganismu se
potom podle „Filosofie rovnováhy“ tyto
živé mikroorganismy chovají rovněž
přátelsky, resp. jej
nepožírají. A
požírají ty živé mikroorganismy,
které by jej chtěli sežrat. Přátelské
chování mikroorganismů se v makrosvětě
projeví buď jako klidný a dlouhý život
můj a mých potomků, nebo jako řada přátel a
spolubojovníků, kteří jsou za nás
ochotni se obětovat a bojovat. Účelem
manželství je manžel/ka
a děti. Těhotná a kojící manželka a
rostoucí dítě potřebují
jíst poražená zvířata, ačkoliv
mnozí lidé tvrdí opak. Kdo chce
uzavřít manželství a zejména z
psychických důvodů by nepřežil
zabíjení zvířat, tak je donucen
být bez manželství a dětí a čekat,
jestli se zdravotně zaručené zdechliny zvířat
zemřelých přirozeně zásadně na
stáří začnou prodávat v
běžných obchodech, aby bylo zaručené, že
neohrozí vážně zdraví a život jeho
manželky a jejich dětí. |
21/04/2018 V budoucím světě
opětovný nástup vraždící
fáze dle sociálního darwinismu nebo
naopak se podáří
vzájemná všeobecná
symbióza jako v Biblickém ráji dle
mé Filosofie rovnováhy?
|
- PETICE za přijetí a návrh ZÁKONA O PORÁŽKOVÉ DANI
-
PETICE potřebná pro vznik politické STRANY ZA
PRÁVA VŠECH
ŽIVÝCH TVORŮ
(PODEPIŠTE PROSÍM NOVOU PETICI,
celkový dosažený stav podpisů pod
peticí z roku
2012 byl 187 podpisů z 1000 potřebných podpisů k registraci
strany)
Kontakt:
JUDr. Dalibor Grůza
Ph.D., zakladatel, tel.
00420 721208595 1)
Sídlo: Dobrovského
56/7, 693 01 Hustopeče (dům nedaleko centr.
náměstí, ve kterém bydlel v letech
1861-1863 první československý prezident T.G.
Masaryk) - MAPA úřední
doba: po telefonické domluvě tel.
00420 534 008 871, tel. 00420 721208595 web:
www.spvzt.cz
, e-mail: zakladatel@spvzt.cz
, stranazapravavsechzivychtvoru@seznam.cz |
2)
Zakladatel JUDr. Dalibor Grůza
Ph.D.: Svat.
Čecha 247/5, 693 01 Hustopeče - MAPA tel.
00420 534 008 871, tel./fax: 00420 530 335 364, mobil 00420 721208595, skype
on line: daliborgruza web:
www.spvzt.cz
, e-mail: zakladatel@spvzt.cz |
!!! Poznámka: vzhledem k útoku proti mým paralelním webům: filosofiierovnovahy.sweb.cz a spvzt.sweb.cz je můj paralelní web v současnosti na: www.stranazapravavsechzivychtvoru.sweb.cz a www.spvzt-savingmeasure.sweb.cz
Is unrighteous world in the form of general evolutionary selective fight
advantageous only to the fit in some case to their related also unfit
individuals or on the contrary righteous world in the form of symbiosis of all
living creatures advantageous also to any unfit symbiotic individual unrelated
with any fit individual? Dispute, if world is governed by the highest
imperceptible law or person and what kind or by mere perceivable power though
unrighteous, lasts since the early history and at present time it can be solved
with final validity only by following symbiotic scientific experiment.
Philosophical experiment of answer, virtually solution of question about the
biggest possible safety in the world, where is also big unnecessary death and
pain:
political
PARTY FOR THE RIGHTS OF ALL LIVING CREATURES (SPVŽT)
PHILOSOPHY OF BALANCE PHILOSOPHY OF LOVE, I.E. ORDER OF VICTORIOUS
ARMY: „All living creatures in
fact mostly want to live in a world, where everyone likes each other,
therefore everyone is still obliged to cause the least possible death and
pain.“ (from my life at most 99 percent surely) All the rest consists
more in views (speculations) (i.e. which consists possibly also more in
view /speculation/). My philosophical intolerant approach is oriented only against
religious fanaticism of not - charitable orthodox Judaism and of not - charitable
orthodox Islam, when they fanatically forbid their believers to eat carrions
(see below) also healthy sanitated (e.g. after veterinary autopsy and boiled
in several waters) as contemporary existing the most possible merciful meat
also for pregnant and breastfeeding women and so these not - charitable
orthodox religious sections prolong inhuman unnecessary huge death and pain
of on a mass scale enslaved living creatures. If we believe such that also without our errors (i.e. our causing
much more than the least possible death and pain) the evil is caused us (i.e.
much more than the least possible death and pain is caused us) (see
Schicksalschlag - fatal blow - rána osudu https://de.wiktionary.org/wiki/Schicksalsschlag , https://en.wiktionary.org/wiki/Schicksalsschlag ), then we believe in
too large force of evil (i.e. causing much more than the least possible
death and pain) in this world. If in this world such evil (i.e.
causing much more than the least possible death and pain) is really
so strong, how on the present majority of people believes, can show only
example of happy or on the contrary of unhappy life of greater number of good
people, i.e. the people causing the least or only little more than the least
death and pain. Life of living creatures
is based on legitimate causing death and pain, if it is the least possible or
little more than the least possible death and pain (both far also as
"the least possible death and pain"). If we accept reduction
of our death and pain, we must be ready to return this loan of
deathlessness and painlessness within causing the least possible
death and pain, otherwise it is illegitimate theft of deathlessness and
painlessness of someone other (e.g. of farm animals, people in
developing world, poors, members of other nation or other country, old and
sick people etc.), as if we were predators, which causes legitimate hatred
and revenge. This theft of predators is usually pleasant, because it unduly
reduces our own death and pain at the expense of causing big unnecessary
death and pain of someone other, therefore many individuals are found, who
are ready to accept loan of so stolen deathlessness and painlessness, if
however it should sometimes come to pay this loan of deathlessness and
painlessness at their own expense, so they will become afraid and for fear
from death and pain they will become slaves. From above - mentioned loan and
theft of deathlessness and painlessness it is necessary to distinguish legitimate
penalty, when it is caused within causing the least possible death and pain
the death and pain of offender of above - mentioned theft of deathlessness
and painlessness, which has reparation and prevention function
regarding somebody's legitimate portion of deathlessness and painlessness. At present time people do
not believe in living in the world, where everyone would cause the least
possible death and pain, that is why they rejected this ideal society of my
Philosophy of Balance, they want to conserve their partial advantages of
robbing other enslaved living individuals in their unmerciful groups and societies,
that is why dictatorships can apparently come and we hope that then also in
this case in the end an enlightened dictator comes, who forces it from
people. In the meantime I will have to fight for this by lower force for
longer period and I will hope that I will escape violence of these
possible dictatorships because of my still causing the least possibly death
and pain and my incapability to become this enlightened dictator, and also
that this my most important (more important than I have children, who could
not eat from meat only healthy guaranteed carrions of animals naturally dead
on principle of old age) life experiment of ideal society will not be mere my
emotional naive failed Utopia, that I would escape mercilessness of world,
and it will survive me. |
PETITION for the adoption and draft of the LAW ON
THE SLAUGHTER TAX, that also women and children need not to eat slaughtered
animals This is based on my scientific hypothesis that
according to the Philosophy of Balance, living microorganisms, especially
living cells, are capable of distinguishing and remembering whether we
protect them, especially by feeding them, or whether we kill them. Therefore,
even these living microorganisms, according to the Philosophy of Balance, are
able through basic mental reflections to distinguish between and remember
their friend or enemy. It could be said, that they possess a soul in the
religious sense of the term. An adversarial living microorganism is then
treated as an enemy by not only these living organisms but also by their
affiliated or related microorganisms, which devour it. In our macro-world,
this tends to manifest as quarrel, illness, pain, war, injury, disaster,
failure, death, etc. A friendly living organism, according to the Philosophy
of Balance, is then treated in an amicable manner by these living
microorganisms, or, more precisely, it is not devoured by them. On the
contrary, they devour such living microorganisms that attempt to devour the
amicable one. The friendly behaviour of the microorganisms manifests itself
in the macro-world as the peaceful and long life of me and my offspring or as
a series of friends and comrades who are willing to fight and sacrifice their
lives for us. Purpose of marriage is spouse and children. Pregnant and breastfeeding
wife and growing child need to eat slaughtered animals, although many people
contradict. Who wants to contract marriage and especially from psychic
reasons he or she would not survive killing animals, so he or she is
compelled to be without marriage and children and to wait, if health guaranteed
carrions of animals dead naturally on principle of old age start to sell in
mainstream shops, that it is guaranteed that he or she does not threaten
seriously health and life of his wife and their children. |
21/04/2018
In future world repeated coming of murdering phase according to social
Darwinism or on the contrary mutual general symbiosis as in Biblical paradise
succeeds according to my Philosophy of Balance?
|
- PETITION for the adoption and draft of the LAW ON THE SLAUGHTER TAX
-
THE ASSOCIATION FOR POSSIBLY THE MOST MERCIFUL PRODUCTS OF THE ECONOMY
Trade designation of rightness:
MOST MERCIFUL
PRODUCTS
JUDr. Dalibor Grůza
Ph.D., founder, tel. 00420 721208595 1) Seat:
Official hours: after telephone
arrangement Tel. 00420 534 008 871, Tel. 00420 721208595 web site: www.spvzt.cz e-mail: zakladatel@spvzt.cz |
2) Founder JUDr.
Dalibor Grůza Ph.D.:
Tel. 00420 534 008 871, tel./fax: 00420 530 335
364, cell phone 00420 721208595, skype on line: daliborgruza web site: www.spvzt.cz , e-mail: zakladatel@spvzt.cz |
!!! Notice: due
to attack against my parallel webs:
filosofiierovnovahy.sweb.cz and spvzt.sweb.cz my parallel web is at
present time
on: www.stranazapravavsechzivychtvoru.sweb.cz
and www.spvzt-savingmeasure.sweb.cz
Politika/ Politics
27/02/2018 Základy mé Filosofie rovnováhy v jazyce matematické
formální logiky Silnější požírá slabšího, tj.
"A" pravděpodobně zvítězí, jestliže je větší než "B",
otázka však zní, jestli zde existuje nějaké nejmocnější, tj. největší
"C" nevnímatelné jak pro "A" tak pro "B".
Jestliže by takovéto největší "C" přeci jenom existovalo, pak v
současnosti by bylo někdy velmi snadné (z mé dosavadní životní zkušenosti
nejvíce 99 procent pravděpodobnosti) a někdy velmi těžké (z mé dosavadní
životní zkušenosti nejméně 51 procent pravděpodobnosti) jej nalézt a vždy by
bylo možno existenci takového "C" někým zpochybnit, proto je v
současnosti víra v "C" z velké části založena pouze na mravním
volním rozhodnutí živých tvorů pro jejich stálé působení co možná nejméně
smrti a bolesti. |
27/02/2018 Principles of my Philosophy of Balance in language of
mathematical formal logic Stronger eats weaker, i.e.
"A" will probably win, if it is bigger than "B", however
question sounds, if here there is some most powerful, i.e. biggest
"C" imperceptible to both "A" and "B". If
nevertheless such biggest "C" exists, then at present time it would
be sometimes very easy (from my up to now living experience at most 99
percent probability) and sometimes very hard (from my up to now living
experience at least 51 percent probability) to find it and it would
always be possible to contest existence of such "C" by someone,
therefore at present time the belief in "C" is largely based only
on moral voluntary decision of living creatures for their still causing the
least possible death and pain. |
15/01/2018 Současná i minulá světová politika aneb koho budu volit ve
druhém kole prezidentských voleb v České republice anno Domini (léta Páně,
tzn. našeho letopočtu) 2018? Židovská loby dominuje vládě
Západního světa. Miloš Zeman reprezentuje ortodoxní židovství. Ortodoxní
židovství věří jako čistí lvi především ve vládu prostřednictvím hrubých
nátlaku a síly potažmo v nejsilnější zákon tohoto světa v podobě všeobecného
evolučního výběrového boje výhodného jen pro silné živé jedince, případně pro
jejich i slabé příbuzné živé jedince. Jiří Drahoš reprezentuje
neortodoxní židovství. Neortodoxní židovství jako i má Filosofie
rovnováhy věří více jako milosrdní mrchožroutští lvi v
milosrdnost potažmo v nejsilnější zákon tohoto světa v podobě symbiózy
všech živých tvorů výhodné i pro jakéhokoliv slabého symbiotického živého
jedince nepříbuzného s jakýmkoliv silným živým jedincem. Důležité
však je, aby se z Jiřího Drahoše nestal čistý ustrašený býložravý zajíc,
který ztratil vše ze své původní lví podstaty. V druhém kole prezidentských
voleb v České republice léta Páně 2018 budu volit Jiřího Drahoše,
protože stále ještě věřím v možnost nenásilné reformy současného světa na
politeiu, tedy v konečném důsledku zřejmě v nekonečném čase na spravedlivou
obec, kde se mají všichni živí tvorové rádi, a neortodoxní židé jsou spíše
než ortodoxní židé přístupní této reformě ohledně masového nelidského
otroctví hospodářských zvířat v současném (Západním) světě. Je-li
charita (tj. stálá povinnost působit co možná nejméně smrti a bolesti)
nejvyšší spravedlnost tohoto světa, pak pomstí toto nelidské utrpení
hospodářských zvířat způsobené lidmi, jestliže to lidi nenapraví. Pak
v konečném důsledku v současném (Západním) světě by byli dvě možnosti
(z čehož dávám přednost první možnosti) buď tato demokratická nenásilná
reforma ohledně masového nelidského otroctví hospodářských zvířat nebo
nacistická diktatura zatímco konec světa v jaderných válkách (obě nacistická
diktatura a konec světa v jaderných válkách jsou výhodné pro zvířata). |
15/01/2018 Present - day and past worldwide politics or whom I will
choose in the second round of presidential election in Czech Republic 2018
A.D. (anno Domini)? Jewish lobby dominates rule of
the Western world. Miloš Zeman represents Orthodox Judaism. Orthodox
Judaism believe as pure lions especially in rule through rough oppression and
force virtually in the most powerful law of this world in the form of general
evolutionary selective fight advantageous only to fit living individuals in
some case to their related also unfit living individuals. George
Drahoš represents unorthodox Judaism. Unorthodox Judaism as also my
Philosophy of Balance believe more as merciful scavenger lions in mercy
virtually in the most powerful law of this world in the form of
symbiosis of all living creatures advantageous also to any unfit
symbiotic living individual unrelated with any fit living individual.
However it is important, that from George Drahoš a pure cowardly herbivorous
hare would not become that lost everything from his original lion nature. In
the second round of presidential election in Czech Republic 2018 A.D. I will
choose George Drahoš, because I still believe in the possibility of
nonviolent reformation of contemporary world in politeia yet, thus in final
consequence apparently in infinite time to righteous community, where all
living creatures like each other, and unorthodox Jews are rather than
orthodox Jews accessible to this reformation regarding the mass inhuman
slavery of farm animals in contemporary (Western) world. If charity
(i.e. still obligation to cause the least possible death and pain) is the
highest justice of this world, then it will revenge this inhuman suffering of
farm animals caused by people, if people do not correct it. Then in final
consequence in contemporary (Western) world there would be two possibilities
(whereof I prefer the first possibility) either this democratic nonviolent
reformation regarding mass inhuman slavery of farm animals or the Nazi
dictatorship while end of the world in nuclear wars (both Nazi dictatorship
and end of the world in nuclear wars are advantageous to animals). |
Byl
německý diktátor a zločinec Adolf Hitler skutečně, tj. ve své podstatě
nejvíce zlý, tj. nejvíce čistý lev, což by vyvracelo mou Filosofii rovnováhy,
nebo také on ve skutečnosti, tj. někde hluboko v jeho podvědomí nejvíce chtěl
žít ve světě, kde se budou mít všichni, zejména všichni živí tvorové rádi? Adolf Hitler a jeho nacističtí
spolustraníci věřili jako čistí lvi především ve vládu prostřednictvím
nejhrubších nátlaku a síly, proto za jeho krajně pravicové nacistické
diktatury v letech 1933-1945 léta Páně Německo rozpoutalo druhou světovou
válku a německá armáda vyvraždila milióny lidí mimo jiné cca 6 miliónů židů a
Adolf Hitler a jeho pomocníci chtěli vyvraždit celý židovský národ. Diktátor
Adolf Hitler byl vegetarián, k čemuž nutil rovněž své nacistické
spolustraníky, a za jeho diktatury Německo uzákonilo nejdokonalejší zákony na
ochranu zvířat, jaké kdy byly doposud v Evropě uzákoněny, které v
západoněmeckých spolkových zemích platí prakticky od té doby nepřetržitě až
do současnosti. |
Was
German dictator and felon Adolf Hitler really, i.e. in his nature mostly
evil, i.e. mostly pure lion, which would refute my Philosophy of Balance, or
also he in fact, i. e. somewhere deep in his subconsciousness mostly wanted
to live in the world, where everyone, especially all living creatures will
like each other? Adolf Hitler and his Nazi
together - partisans believed as pure lions especially in rule through
crudest oppression and force, therefore during his far - right Nazi
dictatorship in years 1933- 1945 A.D. Germany unleashed the Second World War
and German army murdered millions of people among others c. 6 million Jews
and Adolf Hitler and his helpers wanted to murder the whole Jewish nation.
Dictator Adolf Hitler was a vegetarian, to what he coerced also his Nazi
together - partisans, and during his dictatorship Germany enacted most
perfect laws for protection of animals, what were ever enacted till now in
Europe, that are valid in West German federal States practically since that
time continuously till present. |
(blíže viz/ for details
see https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/hitleruv-vip-zid-z-ceska_417257.html : 2017
, https://www.respekt.cz/tydenik/2013/18/anslus-z-prvni-ruky : Magdaléna Platzová, 2013 , https://www.lidovky.cz/uslechtily-zid-a-citlivy-mladik-hitler-dy4-/kultura.aspx?c=A121212_170758_ln_kultura_wok : JIŘÍ PEŇÁS, 2012 , https://de.wikipedia.org/wiki/Eduard_Bloch_(Mediziner) , https://cs.wikipedia.org/wiki/Eduard_Bloch , https://en.wikipedia.org/wiki/Eduard_Bloch , |
13/09/2017 K
parlamentním volbám v České republice v Evropě 2017 léta Páně
|
13/09/2017 In
relation to Parliamentary election in the Czech Republic in Europe 2017 anno
Domini
|
25/07/2017
Možné dravčí ekonomické praktiky, jak zbohatnout podle vzorce okrást - půjčit
- zotročit - rozmnožit se Život živých tvorů je
založen na oprávněném působení smrti a bolesti, jestliže se jedná o co možná
nejmenší nebo o málo větší než co možná nejmenší smrt a bolest (obojí dale
též jako “co možná nejméně smrti a bolesti”). Jestliže přijímáme
zmenšení naší smrti a bolesti, musíme být připraveni vrátit tuto půjčku
bezsmrtnosti a bezbolestnosti v rámci působení co možná nejméně smrti
a bolesti, jinak se jedná o neoprávněnou krádež bezsmrtnosti a
bezbolestnosti někoho jiného (např. hospodářských zvířat, lidí v
rozvojovém světě, chudých, příslušníků jiného národa či jiné země, starých a
nemocných lidí apod.), jako bychom byli dravci, což vzbuzuje oprávněnou
nenávist a pomstu. Tato krádež dravců je obvykle příjemná, protože neoprávněně
zmenšuje naši vlastní smrt a bolest na úkor působení velké zbytečné smrti a
bolesti někoho jiného, proto se najde mnoho jedinců, kteří jsou ochotni
přijmout půjčku takto ukradené bezsmrtnosti a bezbolestnosti, jestliže však
má někdy dojít ke splacení této půjčky bezsmrtnosti a bezbolestnosti na
jejich vlastní úkor, tak dostanou strach a ze strachu ze smrti a bolesti se
stávají otroky. Od výše uvedených půjčky a krádeže bezsmrtnosti a
bezbolestnosti je třeba odlišovat oprávněný trest, kdy je v rámci
působení co možná nejméně smrti a bolesti působena smrt a bolest pachateli
výše uvedené krádeže bezsmrtnosti a bezbolestnosti, což má reparační
a preventivní funkci ohledně něčí oprávněné porce bezsmrtnosti a
bezbolestnosti. V rámci naší možné dravčí ekonomie je třeba
nejdříve najít a okrást oběť se souhlasem vládní moci, abychom nebyli
potrestáni (např. vykrást-podvést banku, kde má oběť uloženy peníze, např.
znehodnocením vkladů, založit si hospodu, kam nosí oběť svou výplatu a utrácí
ji za alkohol, čínské dělníky vyrábějící za nelidských podmínek škodících
životnímu prostředí pro Západní svět levné zboží, nebo hospodářská zvířata ve
velkochovech), pak je třeba této oběti (např. státu, jehož banky jsou
vykradené, a proto tento stát potřebuje peníze, či hostu-alkoholiku v hospodě
či dolary čínskému dělníku či potravu hospodářským zvířatům) půjčit ukradené
peníze na úrok a přes tyto půjčky je třeba příjemce těchto půjček (např. tyto
stát či hosta-alkoholika v hospodě či čínského dělníka či hospodářské zvíře)
postupně zotročit, pak je třeba se začít tajně rychle množit, abychom nebyli
poraženi další revolucí takto podrobených otroků (tj. původních obyvatel
státu či původních hostů v hospodě či čínských dělníků či evolučně
zdokonalených hospodářských zvířat, např. v jaderné válce). Proto je třeba ze
začátku podporovat nejlépe jako dobře organizovaná menší tajná skupina
revoluce jako před začátkem divoké privatizace v postsovětském Rusku kolem
roku 1990 léta Páně (viz http://leva-net.webnode.cz/products/role-zapadu-v-ruskych-reformach-aneb-co-se-na-harvardu-neuci/ : Role Západu v ruských reformách aneb
co se na Harvardu neučí, Rol Zapada v rossijskich
reformach: čemu ně učat v Garvardě, vyšel 24.01. na
politrash.ru, Překlad Lin, Doplnění (editor), zřejmě 2013. ), aby vládní moc byla nucena v průběhu revoluce
krýt a netrestat naše zlodějské praktiky vydávané za ekonomickou reformu. O
našich možných pravých dravčích ekonomických záměrech však nesmíme nikdy
říkat pravdu, nýbrž vždy se pak musíme světu ukazovat jako hodní, schopní a
silní jedinci. Avšak ne každý jedinec je trvale psychicky a zdravotně schopen
být výše uvedeným dravcem, avšak v tomto případě se penězi zabezpečují pouze
jedinci z vlastní (menší) skupiny. Výše uvedený vzorec dravčí oligarchické vlády
společnosti je příkladmo uveden již v Bibli v příběhu na tehdejší dobu
milosrdného biblického starozákonního Josefa, který byl před cca 4000 lety
dle tehdejšího chápání pravověrným, resp. ortodoxním Hebrejcem, resp. židem,
viz níže. Bible, Genesis, 47. kapitola ... 13. A
chleba nebylo ve vší zemi; nebo veliký hlad byl velmi, a trápení veliké bylo
na zemi Egyptské a zemi Kananejské od hladu. … 23. I řekl Jozef lidu: Aj,
koupil jsem vás dnes i rolí vaše Faraonovi; ... 27. A tak bydlil Izrael v
zemi Egyptské v krajině Gesen; a osadili se v ní, a rozplodili se, a
rozmnoženi jsou velmi. (c) Bůh. Použito s laskavým svolením. (všechny
citáty z Bible v této knize z důvodu autorských práv zásadně
v češtině Bible kralická viz http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/k/1K15.php : Bible kralická, Evangelická teologická fakulta Univerzity Karlovy, Praha či z BIBLE PÍSMO SVATÉ STARÉHO A NOVÉHO ZÁKONA
|včetně deuterokanonických knih|, Český ekumenický překlad, ČESKÁ BIBLICKÁ
SPOLEČNOST, 1995, viz www.biblenet.cz , v angličtině King James
Version http://www.biblegateway.com/ ) |
25/07/2017
Possible predatory economical practices, how to became rich according to
formula to steal - to lend - to enslave - to reproduce Life of living creatures is based on legitimate
causing death and pain, if it is the least possible or little more than the
least possible death and pain (both far also as "the least possible
death and pain").
If we accept reduction of our death and pain, we must be ready to return this
loan of deathlessness and painlessness within causing the least
possible death and pain, otherwise it is illegitimate theft of
deathlessness and painlessness of someone other (e.g. of farm
animals, people in developing world, poors, members of other nation or other
country, old and sick people etc.), as if we were predators, which causes
legitimate hatred and revenge. This theft of predators is usually pleasant,
because it unduly reduces our own death and pain at the expense of causing
big unnecessary death and pain of someone other, therefore many individuals
are found, who are ready to accept loan of so stolen deathlessness and
painlessness, if however it should sometimes come to pay this loan of
deathlessness and painlessness at their own expense, so they will become
afraid and for fear from death and pain they will become slaves. From above -
mentioned loan and theft of deathlessness and painlessness it is necessary to
distinguish legitimate penalty, when it is caused within causing the
least possible death and pain the death and pain of offender of above -
mentioned theft of deathlessness and painlessness, which has
reparation and prevention function regarding somebody's legitimate portion of
deathlessness and painlessness. Within our possible predatory economy it is
necessary primarily to find and to rob a victim with consent of governmental
power, so that we were not punished (eg. to rob - to deceive bank, where
victim has the saved money, e.g. by devaluation of deposits, to establish
pub, where victim gives his or her wages and spends it for alcohol, Chinese
workers producing under inhuman conditions injurious to environment for
Western world cheap goods, or farm animals in factory farms), then it is
necessary to lend this victim (e.g. the State, of which banks are robbed,
that is why this State needs money, or the guest- alcoholic in pub or dollars
for Chinese worker or food for farm animals) the stolen money at interest and
through these borrowings it is necessary gradually to enslave recipients of
these loans (eg. these State or guest- alcoholic in pub or Chinese worker or
farm animal), then it is necessary to begin to reproduce secretly quickly, so
that we were not defeated by next revolution of in this way subjugated slaves
(i.e. of original inhabitants of the State or of original guests in pub or of
Chinese workers or of evolutionary improved farm animals, e.g. in nuclear
war). Therefore it is necessary from the beginning to support preferably as
good organized smaller secret group the revolutions as before start of wild
privatisation in post - Soviet Russia around the year 1990 anno
Domini (see http://leva-net.webnode.cz/products/role-zapadu-v-ruskych-reformach-aneb-co-se-na-harvardu-neuci/: Role Západu v ruských reformách aneb
co se na Harvardu neučí, Rol Zapada v rossijskich
reformach: čemu ně učat v Garvardě, vyšel 24.01. na
politrash.ru, Překlad Lin, Doplnění (editor), zřejmě 2013. ), so that governmental power was forced during
revolution to shield and to unpunish our thievish practices published as
economical reform. About our possible right predatory economical intentions
however we must never say the truth, but always then we must show us to world
as merciful, able and strong individuals. However not everyone individual is
permanently mentally and health able to be the above - mentioned predator, however
in this case by money only individuals from own (smaller) group are secured. The above mentioned formula of predatory
oligarchical government of society is already stated as example in Bible in
story on at that time time merciful biblical Old - Testament Joseph, who was
before circa 4000 years according to at that time understanding orthodox
Hebrew, virtually Jew, see below. Bible, Genesis, 47th chapter ... 13 And
there was no bread in all the land; for the famine was very sore, so that the
land of Egypt and all the land of Canaan fainted by reason of the famine. ...
23 Then Joseph said unto the people, Behold, I have bought you this day and
your land for Pharaoh: ... 27 And Israel dwelt in the land of Egypt, in the
country of Goshen; and they had possessions therein, and grew, and multiplied
exceedingly. (All quotations from the Bible in this book
because of copyright are on principle in Czech from Kralice Bible see http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/k/1K15.php : Bible of Kralice, Protestant Theological Faculty of Charles University, Prague , or from the Bible Old and New Testaments | including deuterocanonic books |,
Czech ecumenical translation, CZECH Bible Society, 1995, see www.biblenet.cz , in
English from King James Version http://www.biblegateway.com/ ) |
|
|
18/04/2017 Jako římskokatolický křesťan jsem vděčný za snahu o nápravu
křesťanského bludu o zvířatech sv. Tomáše Akvinského ("Tak proto
příslušně hovoříce Bůh nemiluje iracionální tvory láskou přátelství, ale
láskou jakoby chtivosti, ..."*) ve světle ekologické encykliky
současného římskokatolického křesťanského papeže Františka? Co se týká
křesťanství, je možno obecně souhlasit s postojem
římskokatolického církevního mnišského řádu františkánů založeném sv.
Františkem z Assisi, který nejlépe v současnosti vyjádřil
současný papež František v jeho encyklice LAUDATO SI (Buď pochválen)
uveřejněné v Římě, 24. května 2015, na den Slavnosti seslání Ducha Svatého,
ve třetím roce jeho pontifikátu, Nakladatelství PAULÍNKY, 2015, Církevní
schválení předsedy České biskupské konference, kardinála Dominika Duky OP, č.
j. 538/2015 ze dne 4. srpna 2015, který se zřejmě opětovně stejně jako druhý
vatikánský koncil snaží o posun výkladu Biblického pojmu tvorstvo i na jiné
živé tvory než lidi, viz Bible, Nový zákon, Marek 16, 15 A řekl jim (Ježiš z Nazaretu,
zřejmě Kristus a Bohočlověk, má poznámka): Jdouce po všem světě, kažte
evangelium všemu stvoření. 16. Kdož uvěří a pokřtí se, spasen bude; kdož pak
neuvěří, budeť zatracen. (Podle některých významných rukopisných památek
Markovo evangelium tento verš neobsahuje. Verše 9-20 však připojuje
řada jiných rukopisů. Některé rukopisy mají za veršem 8. jiný závěr.) (viz
Bible kralická a Český ekumenický překlad Bible, Česká biblická společnost
1995, strana 58-59): v nádherném chvalozpěvu svatého Františka z
Assisi: „Ať tě chválí, můj Pane,
všechno, co jsi stvořil, Modlitba za naši Zemi Všemohoucí Bože, Modlitba křesťanů a celého stvoření ... |
18/04/2017 As the Roman Catholic Christian I am thankful for effort at
correction of Christian heresy about animals by St. Thomas Aquinas ("So
therefore properly speaking God does not love irrational creatures with the
love of friendship, but with the love like cupidity, ..."*) in the
light of ecological encyclical letter of contemporary Roman Catholic
Christian pope Franciscus? In respect of Christianity
it is possible generally to agree with attitude of Roman Catholic church
monastic order of Franciscans founded by Saint Francis of Assisi that in the
best way at the present time was expressed by contemporary pope
Franciscus in his ENCYCLICAL LETTER LAUDATO SI’ published in Rome on 24 May,
the Solemnity of Pentecost, in the year 2015, the third of his Pontificate, who apparently repeatedly try in the same way as the Second
Vatican Council the shift of interpretation of Biblical term the creation
also for other living creatures than human beings, see Bible, New Testament,
Mark 16, 15 And he said unto them (Jesus from Nazareth, apparently Christ
and God - man, my note):, Go ye into all the world, and preach the gospel to
every creature. 16 He that believeth and is baptized shall be saved; but
he that believeth not shall be damned. (According to some significant
manuscript monuments Mark gospel does not contain this verse. However
verses 9 - 20 many other manuscripts incorporate. Some manuscripts have
behind verse 8 other ending.) (see King James Version /KJV/ translation of
Bible on https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark+16&version=KJV and Czech ecumenical translation of Bible, Czech
biblical society 1995, page 58-59): in the
magnificent hymn of Saint Francis of Assisi: Praised be you, my Lord,
with all your creatures, A prayer for our earth All-powerful God, you are
present in the whole universe A Christian prayer in union with
creation ... |
Literatura/ literature: *
"Sic igitur Deus, proprie loquendo, non amat creaturas irrationales
amore amicitiae, sed amore quasi concupiscentiae; ..." SUMMA THEOLOGIAE,
Pars Prima, 20. De amore Dei. 2. Utrum Deus amet omnia. I q. 20 a. 2 ad 3 viz/see
Theologická summa, doslovný překlad/ literal translation, red. E. Soukup OP,
Krystal Olomouc 1937, 2002 Česká dominikánská provincie/ Czech Dominican Province http://summa.op.cz/ , http://www.paulinky.cz/_d/01/struct/noveLaudato_si_PDF-1.pdf : Papež František, encyklika Laudato Si (Buď
pochválen) z roku 2015, Nakladatelství
Paulínky, 2015 , Summa Theologica by St. Thomas Aquinas translated by The Fathers of
the English Dominican Province [1947] www.sacred-texts.com : internet Sacred Text Archive (ISTA), Santa Cruz CA 95061, USA
, http://w2.vatican.va/content/francesco/en/encyclicals/documents/papa-francesco_20150524_enciclica-laudato-si.html : © Copyright - Libreria Editrice Vaticana |
13/04/2017 Z politické teorie židovství dle mé Filosofie rovnováhy.
Biblických sedm let tučných (hojnosti) a sedm let hubených (drahoty) z
hlediska marxistické ekonomické teorie střídání ekonomických konjunktury a
hluboké krize ve státech, kde i v současnosti vládne sobecký kapitalismus
(volné soutěže) Bible, Genesis,
37. kapitola (jedna část židů, dále též necharitní židé, chápe jediného
Biblického starozákonního Boha jako masového vraha zvířat a i lidí a i
ostatních živých tvorů, proto také ani oni neváhají vraždit, např. jejich
bratra Josefa, druhá část židů, dále též charitní židé, chápe jediného
Biblického starozákonního Boha jako toho, kdo vždy působí co možná nejméně
smrti a bolesti a proto tito charitní židé neváhají učinit sami velké oběti pro
toto dobro, často i oběti nejvyšší jako jsou životy jejich a členů jejich
rodiny, obě tyto části židovského národa však tvoří a vždy tvořily jednu
rodinu židovského národa) Bible, Genesis,
41. kapitola (židé jsou národ nejkvalitnějších vůdců na světě, procentuální
zastoupení vůdců v židovském národě je podle mé zkušenosti cca 90% oproti
5-10% vůdců v jiných národech, výše uvedení necharitní židé zásadně používají
jako způsob své vlády lichvu, podvody, krádeže, vraždy, porušování povinností
při správě cizího majetku, porušování povinností veřejných činitelů,
zneužívání informací v obchodním styku, zotročování velkých skupin lidí,
naopak výše uvedení charitní židé se stále snaží přesvědčit národy, aby
nepřijali široce konzum, tedy neomezenou spotřebu zboží, tj. mrtvol živých
tvorů či vyráběného s pomocí spalování mrtvol živých tvorů, nabízenou výše
uvedenými necharitními židy v tučných letech, a i přesvědčit národy, aby si
činili zásoby v tučných letech na léta hubená a aby byli milosrdní, protože i
jediný Biblický Bůh, resp. z dlouhodobého hlediska nejsilnější přírodní zákon
je dle výše uvedených charitních židů milosrdný, tito charitní židé tak činí
i za cenu vlastních velkých obětí) Bible, Genesis,
47. kapitola (tam ve světě mezi jinými národy, kde uspějí výše uvedení
charitní židé, přichází často v krajní nouzi i výše uvedení necharitní židé a
boj mezi neomezený konzumem, tj. neomezenou spotřebou, milosrdností a
nemilosrdností, kterou jsem nazval ve své Filosofii rovnováhy buřtovacím
strojem, u těchto jiných národů začíná opět znovu) Bible, Exodus,
1. kapitola (zvítězí-li výše uvedení necharitní židé, pak dojde k jejich
přemnožení a místní národy se cítí ohroženy, tam jsou hrozící eugenická
opatření, např. jako sterilizace, viz níže usmrcování nově narozených chlapců
ve Starém Egyptě či přímo holocaust, tj. masové vyvražďování židů, viz např.
nacistickým Německem Adolfa Hitlera za druhé světové války v letech 1941 až
1945 našeho letopočtu. Poté obvykle v dějinách následoval exodus, tj. často
vojenské osvobození charitních i necharitních židů z výše uvedeného otroctví,
např. vznik starověkých Států Izrael od roku 1200 do roku 1000 před naším
letopočtem po egyptském otroctví pod vedením hebrejce Jozua a jeho
následovníků, kolem roku 445 před naším letopočtem po babylónském otroctví
pod vedením žida Nehemjášem a dalších židů, mimo jiné žida Mordokaje v
Biblickém spise o královně Ester, kolem roku 142 před naším letopočtem po
řeckém-helénském otroctví pod vedením židovského rodu Hasmonejců-Makabejských
a dále vznik novověkého Státu Izrael v roce 1948 našeho letopočtu po římském,
křesťanském a německém-nacistickém otroctví pod vedením Židovské agentury a
od roku 1935 jejího předsedy a poté i prvního předsedy vlády tohoto
novověkého Státu Izrael Davida Ben Guriona. Charitní židé si však zřejmě v
současnosti uvědomují, že další takovýto cyklus by vysoce pravděpodobně
znamenal použití jaderných zbraní a mohl by vysoce pravděpodobně ohrozit
samotnou existenci celého lidstva, proto v současnosti podle mne minimálně
jednu polovinu všech židů na světě lze řadit k výše uvedeným charitním židům,
výslovně či mlčky věřících v charitu ztělesněnou ať už v jediném Biblickém
Bohu či v z dlouhodobého hlediska nejsilnějším přírodním zákonu a proto se v
současnosti tato minimálně jedna polovina židů velmi snaží o charitní vládu
světa) |
13/04/2017 From political theory of Judaism according to my Philosophy
of Balance. Biblical seven (fat) years of plenteousness and seven (slim)
years of dearth from the point of view of Marxist economic theory of
alternating economic boom and deep depression in the States, where also at
the present time selfish capitalism (of free competition) dominates Bible, Genesis, 37th chapter
(one part of the Jews, below-mentioned also as not-charitable Jews understand
only one Biblical Old Testament God as a mass murderer of animals and also of
people and also of other living creatures, therefore also they do not
hesitate to murder, for example their brother Joseph, the second part of the
Jews, below-mentioned also as charitable Jews understand only one Biblical
Old Testament God as one who always causes the least possible death and pain,
and therefore these charitable Jews themselves do not hesitate to make great
sacrifices for the good, often supreme victims as the lives of them and of
their family members, however both those parts of the Jewish nation form and
always formed one family of the Jewish nation) Bible, Genesis, 41st chapter
(Jews are a nation of leaders of the highest quality in the world, in my
experience the percentage of leaders in the Jewish nation is about 90%
compared to 5-10% of leaders in other nations, on principle the
above-mentioned not-charitable Jews use as a way of their government usury,
fraud, theft, murder, violation of duties of trust, breach of duty of public
officials, insider trade, enslavement of large groups of people, on the
contrary the above-mentioned charitable Jews are still trying to persuade
nations not to accept widely consumerism, ie. unlimited consumption of goods,
ie. cadavers of living creatures or produced with help of living creatures
burning, offered by the above not-charitable Jews in the years of
plenteousness, and also to persuade nations to make stocks for years of
dearth in the years of plenteousness and to be merciful, because according to
above-mentioned charitable Jews also only one Biblical God, virtually in the
long time most powerful law of nature is merciful, these charitable Jews does
it so also at the cost of their own great sacrifices) Bible, Genesis, 47th chapter
(in the world among other nations there, where above-mentioned charitable
Jews succeed in, also the above-mentioned not-charitable Jews will often come
in extreme need and the struggle between unlimited consumerism, ie. unlimited
consumption, mercy and mercilessness, which I called in my Philosophy of
Balance wurst machine, will begin in such other nations once more again) Bible, Exodus, 1st chapter
(if the above-mentioned not-charitable Jews win, then there will be their
overpopulation and local nations feel be threatened, there are threatened
eugenic measures, eg. as sterilization, see below killing of newborn boys in
Ancient Egypt or even the Holocaust, ie. mass murdering of Jews, see eg. by
Nazi Germany of Adolf Hitler during the Second World War from 1941 to 1945 AD.
Then in history usually followed by exodus, ie. often by military liberation
of charitable and also of not-charitable Jews from the above-mentioned
slavery, for example the emergence of ancient States of Israel from the year
1200 to the year 1000 BC after Egyptian slavery under the leadership of the
Hebrew Joshua and his followers, around the year 445 BC after the Babylonian
slavery under the leadership of the Jew Nehemiah and of the other Jews, among
others of the Jew Mordecai in the Biblical file of Queen Esther, around the
year 142 BC after the Greek-Hellenistic slavery under the leadership of
Jewish Hasmonean-Maccabees dynasty and also the emergence of the modern State
of Israel in the year 1948 AD after the Roman, Christian and German-Nazi
slavery under the leadership of the Jewish Agency and of since 1935 its
chairman and then also the first chairman of the government of this modern
State of Israel, David Ben Gurion. However at present time charitable Jews
are apparently aware that another such cycle would highly probably mean the
use of nuclear weapons and could highly probably threaten the very existence
of all humanity, so in my opinion at present time at least one-half of all
Jews in the world can be sorted as the above-mentioned charitable Jews,
expressly or impliedly believing in charity embodied either in only one
Biblical God or in the long time most powerful law of nature and therefore
this at least half of Jews seek very much for the charitable government of
the world) |
Ve
vztahu k náboženství / In relation to religion
28/06/2017
Jak udělat z ortodoxního muslima více neortodoxního muslima a z Izraele více
neortodoxní Izrael Má filosofie
o jezení z masa výlučně nejmilosrdnějšího možného masa z přirozeně uhynulých
zvířat je absolutně neslučitelná pouze s ortodoxním (nikoliv s
neortodoxním) judaismem a ortodoxním (nikoliv s neortodoxním) islámem,
viz níže. |
28/06/2017
How to do from orthodox Muslim more unortodox Muslim and from Israel more
unorthodox Israel My
philosophy about eating from meat exclusively the most merciful possible meat
from naturally dead animals is absolutely incompatible only with orthodox (not
with unorthodox) Judaism and orthodox (not with unorthodox) Islam, see below. |
איך
לעשות
ממוסלם דתי
מוסלם יותר
חילוני ומישראל
דתי ישראל
יותר חילוני
http://www.tanach.us/Tanach.xml#Home : © 2004 Christopher V. Kimball :Koran, /CXII/ Sura 5, verse 4/3 - 4/3 קוראן,
סורה 5 שולחן
הכין, פסוק יש זה
כאשר בסוף
בעולם
המערבי
בחנויות רק
נבלות יהיו
רשאיות
למכור מבשר
כך שכל
המוסלמים המערביים
הדתיים וגם
היהודים
המערביים
הדתיים מהפך
במוסלמים
כליל
משולבים
חילוניים וגם
ביהודים
כליל
משולבים
חילוניים אנחנו
צריכים בבית
של יהודים
דתים ובמלון
ישראלי באיזה
שהרבה
יהודים דתים
הולכים לתת
בסתר זמן יותר
ארוך נבלות
מבושלות של
חיות לא כשר
לםשל חזיר
במקום בשר
כשר ואחרי
זמן יותר
ארוך אנחנו
צריכים
לאמור זה לכל
יהודים דתים |
27/05/2018 Jak si připravuji zdechlinu zvířete k jídlu?
|
27/05/2018 How do I prepare carrion of animal for eating? Viruses and bacteria
contained especially in blood of carrion I kill through gradual boiling in
several waters, that I totally pour out, by which also meat has
exsanguination. It is necessary to have enough big pot and to boil in
it only several small pieces of meat of carrion. Outer parasites should
leave carrion in a few hours after its death and other parasites I kill
through boiling in water. Botulism toxin cannot originate in carrion, because
this poison originates without access of air and this toxin is removed by
boiling for a period of minimally 10 minutes. Concerning organic and
unorganical heterogeneous substances as pesticides etc., so it depends
on it, if I myself breed dead animals and I know, what they ate, or if I give
credence to breeder or if I let carry out laboratory examination of this
toxins. It very apply to mycological examination with it, that fungi and mold
on carrion should not originate on principle during its life, but after as
much as its death, however it is always possible to carry out laboratory
examination. Cancer at carrion of animal should prove veterinary autopsy, as
well as bacteria diarrhea of dead animal. At the present time for alleviation
of pain of animal before death my veterinarian is using medicament with
active substance Meloxicam and this active substance is apparently vegetable
drug as well as acetyl - salicylic acid from salicylic cortex known as
aspirin. It is best, when protection period of Meloxicamu is kept, i.e.
prescribed period from latest giving of this medicament to dead animal, however
I have no health harms at small consumption of meat from carrion of animal
notwithstanding breach of this protection period. Till now I have gived into
boiling water the small pieces of frozen meat severed by cleaver from frozen
carrion stored in freezer in plastic bag, but for release of gravy of meat
from carrion I will possibly give meat into cold water and then I bring it
into boiling. I boil gradually meat in several waters in every ca. 45
minutes. |
07/06/2018 Maso a římskokatolické křesťanské hereze Bible (ekumenický překlad,
Nový zákon, Skutky apoštolů 15 - Otázka zní, jestli lze mít
dítě, pokud nezabíjím pro něj zvířata (dilema)? Božím trestem za to, že v
Biblickém ráji Adam s Evou snědli zakázané jablko s červem, bylo, že Adam
propadl smrti a země byla prokleta a Adam z ní po celý život jedl v trápení,
a i Adam v potu své tváře jedl chléb a Eva rodila v utrpení a dychtila po
svém muži, který nad ní vládnul. Je otázka, jestli v budoucnosti já toto
obdobné dilema (viz výše) ve svém ráji přežiji nebo nepřežiji psychicky
zdravý a jestli budu mít dítě. |
07/06/2018 Meat and Roman Catholic Christian heresies Bible (King James Version),
New Testament, Acts 15 - Question sounds, if it is
possible to have a child, if I do not kill for it animals (dilemma)? God's
punishment for it, that in Biblical paradise Adam with Eve ate forbidden
apple with worm, was, that Adam should die and cursed was the ground and in
sorrow Adam ate of it all the days of his life as well as Adam ate bread In
the sweat of his face and Eve brought forth children in sorrow and her desire
was to her husband, who ruled over her. It is question, if in future I
survive or do not survive mentally healthy this analogical dilemma (see
above) in my paradise and if I have a child. |
23/07/2016 Přežití více kohoutů (tj. samců slepic) umístěných společně
v jednom ohrazeném prostoru Pro přežití více kohoutů (tj.
samců slepic) umístěných společně v jednom ohrazeném prostoru budu zkoušet v
mé domovské České republice registrovaný německý lék s fytoestrogeny
“Menofem” (možná i hlad, aby neměli sílu spolu bojovat).
Jedinou tohoto léku “Menofem” složkou pocházející z poražených zvířat by
podle mne mohl být pouze “magnesium stearát”, který se často vyrábí z
živočišného tuku, avšak tento lék je zřejmě z území tzv. Západního Německa,
kde zřejmě platí od dob vlády Adolfa Hitlera až do současnosti nejpřísnější
zákony na ochranu zvířat v celé Evropě. (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Nacismus , http://is.muni.cz/th/102931/fss_b/Pelikan_BP_Pojeti_krajiny_a_jeji_ochrany_v_nacismu.txt : Vojtěch Pelikán, MASARYKOVA UNIVERZITA V BRNĚ, Fakulta sociálních
studií, Brno 2007, diplomová práce , https://cs.wikipedia.org/wiki/Nacismus#Ochrana_p.C5.99.C3.ADrody ) Ploštičník (Cimicifuga racemosa) objevili
severoameričtí Indiáni. Přípravky s obsahem cimicifugy jsou určeny ženám.
Zlepší problémy v období klimaktéria (přechodu). Užívejte kořeny v dávce
300-2000 mg třikrát denně. Ze suchých kořenů lze také připravit odvar 5-10
minutovým povařením. Přípravku ve formě tekutého extraktu se užívá 0,3-2,0
ml. Tinktury se užívá 2-4 ml. Viz http://www.lekarna.cz/text/plosticnik/ : Pears Health Cyber, s.r.o., Praha 8 . Menofem
potahované tablety (Cimicifugae extractum siccum) Dávkování: Denní dávka.
Dospělé ženy v menopauze. 1 potahovaná tableta 2 potahované tablety. Užijte
tablety s dostatečným množstvím tekutiny (ráno a večer), nežvýkejte je ani
necucejte. KVALITATIVNÍ A KVANTITATIVNÍ SLOŽENÍ. 1 potahovaná tableta
obsahuje: Cimicifugae extractum siccum 5 - 10: 1, extrahováno ethanolem 58%
(V/V) 2,80 mg (odp. 14 - 28 mg oddenku ploštičníku). Pomocná látka se známým
účinkem: monohydrát laktózy. REGISTRAČNÍ ČÍSLO. 94/251/00-C. DATUM PRVNÍ
REGISTRACE/PRODLOUŽENÍ REGISTRACE. 20.4.2000 / 15.1.2014. |
23/07/2016 Survival of more cock birds (i.e. male hens) placed
together in one fenced space For survival of more cock birds
(i.e. male hens) placed together in one fenced space I will try in my home
Czech republic registered German medicament with phytoestrogens
"Menofem" (possibly also hunger, that they did not have strength
together to fight). In my opinion single of this medicament
"Menofem" component originating from slaughtered animals could be
only "magnesium stearate", which is often produced from animal fat,
however this medicament is apparently from territory of so - called Western
Germany, where apparently strictest laws on protection of animals in all of
Europe are valid from time of government of Adolf Hitler till present. (see http://cs.wikipedia.org/wiki/Nacismus , http://is.muni.cz/th/102931/fss_b/Pelikan_BP_Pojeti_krajiny_a_jeji_ochrany_v_nacismu.txt : Vojtěch Pelikán, MASARYKOVA UNIVERZITA V BRNĚ, Fakulta sociálních studií, Brno 2007, diplomová práce , https://cs.wikipedia.org/wiki/Nacismus#Ochrana_p.C5.99.C3.ADrody ) Cimicifuga racemosa was discovered by North
American Indians. Preparations with content of cimicifuga are intended for
women. They better difficulties in phase of climacterium. Use roots in dose
300 - 2000 mg thrice daily. From dry roots it is possible also to prepare
decoction through 5 - 10 minute concoction. 0,3 - 2,0 ml preparation in the
form of liquid extract is used. 2 - 4 ml tincture is used. See http://www.lekarna.cz/text/plosticnik/ : Pears Health Cyber, s.r.o., Praha 8 .
Menofem film coated tablet tablets (Cimicifugae extractum siccum) Dosage:
Daily dose. Adult women in climacterical. 1 film coated tablet 2 film coated
tablets. Use tablets with sufficient volumes of liquid (morning and evening),
do not chew them neither do not suck. QUALITATIVE A QUANTITATIVE COMPOSITION.
1 film coated tablet includes: Cimicifugae extractum siccum 5 - 10:1,
extracted by ethanol 58% (V/V) 2,80 mg (corresponds 14 - 28 mg stool of
cimicifuga). Adjuvant with known effect: mono - hydrate lactose. REGISTRY
NUMBER. 94/251/00 - C. DATE OF FIRST REGISTRATION/PROLONGATION OF
REGISTRATION. 20/04/2000 / 15/01/2014. |
12/10/2017
Proč má snaha o zavedení prodeje masa zdechlin jako současného existujícího
co možná nejmilosrdnějšího zdravotně ošetřeného masa, a to i zejména pro
těhotné a kojící ženy, v běžných obchodech prudce naráží v České republice
zejména na fanatismus ortodoxní židovské loby. Bible
Leviticus 5 2. Aneb jestliže by se dotkl člověk některé věci nečisté, buďto těla
zvěři nečisté, buďto těla hovada nečistého, aneb těla žížaly nečisté, a bylo
by to skryto před ním, tedy nečistý bude a vinen jest. Leviticus 11 1. I
mluvil Hospodin Mojžíšovi a Aronovi, řka jim: Leviticus 17 10. A kdož by koli z domu Izraelského aneb z příchozích, kteříž jsou
pohostinu mezi nimi, jedl jakou krev: postavím tvář svou proti člověku tomu,
a vyhladím jej z prostředku lidu jeho. Leviticus 22 1. I
mluvil Hospodin k Mojžíšovi, řka: Deuteronomium 14 Soudců 14 5. Tedy
šel Samson a otec jeho i matka jeho do Tamnata. Když pak přišli k vinicím
Tamnatským, a aj, lev mladý řvoucí potkal se s ním.
|
12/10/2017 Why my
effort for implementation of sales of meat of carrions as the contemporary
existing most possible merciful sanitated meat, namely also especially for
pregnant and breast-feeding women, in mainstream shops violently clash in
Czech Republic especially with fanaticism of orthodox Jewish lobby. Bible
Leviticus 5 2 Or if a soul touch any unclean thing, whether it be a carcase
of an unclean beast, or a carcase of unclean cattle, or the carcase of
unclean creeping things, and if it be hidden from him; he also shall be
unclean, and guilty. 3 Or
if he touch the uncleanness of man, whatsoever uncleanness it be that a man
shall be defiled withal, and it be hid from him; when he knoweth of it, then
he shall be guilty. 4 Or
if a soul swear, pronouncing with his lips to do evil, or to do good,
whatsoever it be that a man shall pronounce with an oath, and it be hid from
him; when he knoweth of it, then he shall be guilty in one of these. 5 And
it shall be, when he shall be guilty in one of these things, that he shall
confess that he hath sinned in that thing: 6 And
he shall bring his trespass offering unto the Lord for his sin which he hath
sinned, a female from the flock, a lamb or a kid of the goats, for a sin
offering; and the priest shall make an atonement for him concerning his sin. 7 And
if he be not able to bring a lamb, then he shall bring for his trespass,
which he hath committed, two turtledoves, or two young pigeons, unto the
Lord; one for a sin offering, and the other for a burnt offering. 8 And
he shall bring them unto the priest, who shall offer that which is for the
sin offering first, and wring off his head from his neck, but shall not
divide it asunder: 9 And
he shall sprinkle of the blood of the sin offering upon the side of the
altar; and the rest of the blood shall be wrung out at the bottom of the
altar: it is a sin offering. 10 And
he shall offer the second for a burnt offering, according to the manner: and
the priest shall make an atonement for him for his sin which he hath sinned,
and it shall be forgiven him. 11 But
if he be not able to bring two turtledoves, or two young pigeons, then he
that sinned shall bring for his offering the tenth part of an ephah of fine
flour for a sin offering; he shall put no oil upon it, neither shall he put
any frankincense thereon: for it is a sin offering. 12 Then
shall he bring it to the priest, and the priest shall take his handful of it,
even a memorial thereof, and burn it on the altar, according to the offerings
made by fire unto the Lord: it is a sin offering. 13 And
the priest shall make an atonement for him as touching his sin that he hath
sinned in one of these, and it shall be forgiven him: and the remnant shall
be the priest's, as a meat offering. 14 And
the Lord spake unto Moses, saying, 15 If
a soul commit a trespass, and sin through ignorance, in the holy things of
the Lord; then he shall bring for his trespass unto the Lord a ram without
blemish out of the flocks, with thy estimation by shekels of silver, after
the shekel of the sanctuary, for a trespass offering. 16 And
he shall make amends for the harm that he hath done in the holy thing, and
shall add the fifth part thereto, and give it unto the priest: and the priest
shall make an atonement for him with the ram of the trespass offering, and it
shall be forgiven him. 17 And
if a soul sin, and commit any of these things which are forbidden to be done
by the commandments of the Lord; though he wist it not, yet is he guilty, and
shall bear his iniquity. 18 And
he shall bring a ram without blemish out of the flock, with thy estimation,
for a trespass offering, unto the priest: and the priest shall make an
atonement for him concerning his ignorance wherein he erred and wist it not,
and it shall be forgiven him. 19 It
is a trespass offering: he hath certainly trespassed against the Lord. Leviticus 11 1 And
the Lord spake unto Moses and to Aaron, saying unto them, 2 Speak
unto the children of Israel, saying, These are the beasts which ye shall eat
among all the beasts that are on the earth. 3 Whatsoever
parteth the hoof, and is clovenfooted, and cheweth the cud, among the beasts,
that shall ye eat. 4 Nevertheless these shall ye not eat of them that chew the cud,
or of them that divide the hoof: as the camel, because he cheweth the cud,
but divideth not the hoof; he is unclean unto you. 5 And the coney, because he cheweth the cud, but divideth not the
hoof; he is unclean unto you. 6 And the hare, because he cheweth the cud, but divideth not the
hoof; he is unclean unto you. 7 And the swine, though he divide the hoof, and be clovenfooted,
yet he cheweth not the cud; he is unclean to you. 8 Of their flesh shall ye not eat, and their carcase shall ye not
touch; they are unclean to you. 9 These
shall ye eat of all that are in the waters: whatsoever hath fins and scales
in the waters, in the seas, and in the rivers, them shall ye eat. 10 And all that have not fins and scales in the seas, and in the
rivers, of all that move in the waters, and of any living thing which is in
the waters, they shall be an abomination unto you: 11 They shall be even an abomination unto you; ye shall not eat
of their flesh, but ye shall have their carcases in abomination. 12 Whatsoever
hath no fins nor scales in the waters, that shall be an abomination unto you. 13 And
these are they which ye shall have in abomination among the fowls; they shall
not be eaten, they are an abomination: the eagle, and the ossifrage, and the
ospray, 14 And
the vulture, and the kite after his kind; 15 Every
raven after his kind; 16 And
the owl, and the night hawk, and the cuckow, and the hawk after his kind, 17 And
the little owl, and the cormorant, and the great owl, 18 And
the swan, and the pelican, and the gier eagle, 19 And
the stork, the heron after her kind, and the lapwing, and the bat. 20 All
fowls that creep, going upon all four, shall be an abomination unto you. 21 Yet
these may ye eat of every flying creeping thing that goeth upon all four,
which have legs above their feet, to leap withal upon the earth; 22 Even
these of them ye may eat; the locust after his kind, and the bald locust
after his kind, and the beetle after his kind, and the grasshopper after his
kind. 23 But all other flying creeping things, which have four feet,
shall be an abomination unto you. 24 And for these ye shall be unclean: whosoever toucheth the
carcase of them shall be unclean until the even. 25 And whosoever beareth ought of the carcase of them shall wash
his clothes, and be unclean until the even. 26 The carcases of every beast which divideth the hoof, and is
not clovenfooted, nor cheweth the cud, are unclean unto you: every one that
toucheth them shall be unclean. 27 And whatsoever goeth upon his paws, among all manner of beasts
that go on all four, those are unclean unto you: whoso toucheth their carcase
shall be unclean until the even. 28 And he that beareth the carcase of them shall wash his
clothes, and be unclean until the even: they are unclean unto you. 29 These also shall be unclean unto you among the creeping things
that creep upon the earth; the weasel, and the mouse, and the tortoise after
his kind, 30 And the ferret, and the chameleon, and the lizard, and the
snail, and the mole. 31 These are unclean to you among all that creep: whosoever doth
touch them, when they be dead, shall be unclean until the even. 32 And upon whatsoever any of them, when they are dead, doth
fall, it shall be unclean; whether it be any vessel of wood, or raiment, or
skin, or sack, whatsoever vessel it be, wherein any work is done, it must be
put into water, and it shall be unclean until the even; so it shall be
cleansed. 33 And every earthen vessel, whereinto any of them falleth, whatsoever
is in it shall be unclean; and ye shall break it. 34 Of all meat which may be eaten, that on which such water
cometh shall be unclean: and all drink that may be drunk in every such vessel
shall be unclean. 35 And every thing whereupon any part of their carcase falleth
shall be unclean; whether it be oven, or ranges for pots, they shall be
broken down: for they are unclean and shall be unclean unto you. 36 Nevertheless a fountain or pit, wherein there is plenty of
water, shall be clean: but that which toucheth their carcase shall be
unclean. 37 And if any part of their carcase fall upon any sowing seed
which is to be sown, it shall be clean. 38 But if any water be put upon the seed, and any part of their
carcase fall thereon, it shall be unclean unto you. 39 And if any beast, of which ye may eat, die; he that toucheth
the carcase thereof shall be unclean until the even. 40 And he that eateth of the carcase of it shall wash his
clothes, and be unclean until the even: he also that beareth the carcase of
it shall wash his clothes, and be unclean until the even. 41 And
every creeping thing that creepeth upon the earth shall be an abomination; it
shall not be eaten. 42 Whatsoever
goeth upon the belly, and whatsoever goeth upon all four, or whatsoever hath
more feet among all creeping things that creep upon the earth, them ye shall
not eat; for they are an abomination. 43 Ye
shall not make yourselves abominable with any creeping thing that creepeth,
neither shall ye make yourselves unclean with them, that ye should be defiled
thereby. 44 For
I am the Lord your God: ye shall therefore sanctify yourselves, and ye shall
be holy; for I am holy: neither shall ye defile yourselves with any manner of
creeping thing that creepeth upon the earth. 45 For
I am the Lord that bringeth you up out of the land of Egypt, to be your God:
ye shall therefore be holy, for I am holy. 46 This
is the law of the beasts, and of the fowl, and of every living creature that
moveth in the waters, and of every creature that creepeth upon the earth: 47 To
make a difference between the unclean and the clean, and between the beast
that may be eaten and the beast that may not be eaten. Leviticus 17 10 And whatsoever man there be of the house of Israel, or of the
strangers that sojourn among you, that eateth any manner of blood; I will
even set my face against that soul that eateth blood, and will cut him off
from among his people. 11 For the life of the flesh is in the blood: and I have given it
to you upon the altar to make an atonement for your souls: for it is the
blood that maketh an atonement for the soul. 12 Therefore I said unto the children of Israel, No soul of you
shall eat blood, neither shall any stranger that sojourneth among you eat
blood. 13 And whatsoever man there be of the children of Israel, or of
the strangers that sojourn among you, which hunteth and catcheth any beast or
fowl that may be eaten; he shall even pour out the blood thereof, and cover
it with dust. 14 For it is the life of all flesh; the blood of it is for the
life thereof: therefore I said unto the children of Israel, Ye shall eat the
blood of no manner of flesh: for the life of all flesh is the blood thereof:
whosoever eateth it shall be cut off. 15 And every soul that eateth that which died of itself, or that which
was torn with beasts, whether it be one of your own country, or a stranger,
he shall both wash his clothes, and bathe himself in water, and be unclean
until the even: then shall he be clean. 16 But if he wash them not, nor bathe his flesh; then he shall
bear his iniquity. Leviticus 22 1 And
the Lord spake unto Moses, saying, 2 Speak
unto Aaron and to his sons, that they separate themselves from the holy
things of the children of Israel, and that they profane not my holy name in
those things which they hallow unto me: I am the Lord. 3 Say
unto them, Whosoever he be of all your seed among your generations, that
goeth unto the holy things, which the children of Israel hallow unto the
Lord, having his uncleanness upon him, that soul shall be cut off from my
presence: I am the Lord. 4 What
man soever of the seed of Aaron is a leper, or hath a running issue; he shall
not eat of the holy things, until he be clean. And whoso toucheth any thing
that is unclean by the dead, or a man whose seed goeth from him; 5 Or
whosoever toucheth any creeping thing, whereby he may be made unclean, or a
man of whom he may take uncleanness, whatsoever uncleanness he hath; 6 The
soul which hath touched any such shall be unclean until even, and shall not
eat of the holy things, unless he wash his flesh with water. 7 And
when the sun is down, he shall be clean, and shall afterward eat of the holy
things; because it is his food. 8 That which dieth of itself, or is torn with beasts, he shall
not eat to defile himself therewith; I am the Lord. 9 They shall therefore keep mine ordinance, lest they bear sin
for it, and die therefore, if they profane it: I the Lord do sanctify them. 10 There shall no stranger eat of the holy thing: a sojourner of
the priest, or an hired servant, shall not eat of the holy thing. 11 But
if the priest buy any soul with his money, he shall eat of it, and he that is
born in his house: they shall eat of his meat. 12 If
the priest's daughter also be married unto a stranger, she may not eat of an
offering of the holy things. 13 But
if the priest's daughter be a widow, or divorced, and have no child, and is
returned unto her father's house, as in her youth, she shall eat of her
father's meat: but there shall be no stranger eat thereof. 14 And
if a man eat of the holy thing unwittingly, then he shall put the fifth part
thereof unto it, and shall give it unto the priest with the holy thing. 15 And
they shall not profane the holy things of the children of Israel, which they
offer unto the Lord; 16 Or
suffer them to bear the iniquity of trespass, when they eat their holy
things: for I the Lord do sanctify them. Deuteronomium 14 1 Ye
are the children of the Lord your God: ye shall not cut yourselves, nor make
any baldness between your eyes for the dead. 2 For
thou art an holy people unto the Lord thy God, and the Lord hath chosen thee
to be a peculiar people unto himself, above all the nations that are upon the
earth. 3 Thou
shalt not eat any abominable thing. 4 These
are the beasts which ye shall eat: the ox, the sheep, and the goat, 5 The
hart, and the roebuck, and the fallow deer, and the wild goat, and the
pygarg, and the wild ox, and the chamois. 6 And
every beast that parteth the hoof, and cleaveth the cleft into two claws, and
cheweth the cud among the beasts, that ye shall eat. 7 Nevertheless
these ye shall not eat of them that chew the cud, or of them that divide the
cloven hoof; as the camel, and the hare, and the coney: for they chew the
cud, but divide not the hoof; therefore they are unclean unto you. 8 And
the swine, because it divideth the hoof, yet cheweth not the cud, it is
unclean unto you: ye shall not eat of their flesh, nor touch their dead carcase. 9 These
ye shall eat of all that are in the waters: all that have fins and scales
shall ye eat: 10 And
whatsoever hath not fins and scales ye may not eat; it is unclean unto you. 11 Of
all clean birds ye shall eat. 12 But
these are they of which ye shall not eat: the eagle, and the ossifrage, and
the ospray, 13 And
the glede, and the kite, and the vulture after his kind, 14 And
every raven after his kind, 15 And
the owl, and the night hawk, and the cuckow, and the hawk after his kind, 16 The
little owl, and the great owl, and the swan, 17 And
the pelican, and the gier eagle, and the cormorant, 18 And
the stork, and the heron after her kind, and the lapwing, and the bat. 19 And
every creeping thing that flieth is unclean unto you: they shall not be eaten. 20 But
of all clean fowls ye may eat. 21 Ye shall not eat of anything that dieth of itself: thou shalt
give it unto the stranger that is in thy gates, that he may eat it; or thou
mayest sell it unto an alien: for thou art an holy people unto the Lord thy
God. Thou shalt not seethe a kid in his mother's milk. Judges 14 5 Then
went Samson down, and his father and his mother, to Timnath, and came to the
vineyards of Timnath: and, behold, a young lion roared against him. 6 And
the Spirit of the Lord came mightily upon him, and he rent him as he would
have rent a kid, and he had nothing in his hand: but he told not his father
or his mother what he had done. 7 And he went down, and talked with the woman; and she pleased
Samson well. 8 And after a time he returned to take her, and he turned aside
to see the carcase of the lion: and, behold, there was a swarm of bees and
honey in the carcase of the lion. 9 And he took thereof in his hands, and went on eating, and came
to his father and mother, and he gave them, and they did eat: but he told not
them that he had taken the honey out of the carcase of the lion. 10 So his father went down unto the woman: and Samson made there
a feast; for so used the young men to do. 11 And it came to pass, when they saw him, that they brought
thirty companions to be with him. 12 And
Samson said unto them, I will now put forth a riddle unto you: if ye can
certainly declare it me within the seven days of the feast, and find it out,
then I will give you thirty sheets and thirty change of garments: 13 But
if ye cannot declare it me, then shall ye give me thirty sheets and thirty
change of garments. And they said unto him, Put forth thy riddle, that we may
hear it. 14 And
he said unto them, Out of the eater came forth meat, and out of the strong
came forth sweetness. And they could not in three days expound the riddle. 15 And
it came to pass on the seventh day, that they said unto Samson's wife, Entice
thy husband, that he may declare unto us the riddle, lest we burn thee and
thy father's house with fire: have ye called us to take that we have? is it
not so? 16 And
Samson's wife wept before him, and said, Thou dost but hate me, and lovest me
not: thou hast put forth a riddle unto the children of my people, and hast
not told it me. And he said unto her, Behold, I have not told it my father
nor my mother, and shall I tell it thee? 17 And
she wept before him the seven days, while their feast lasted: and it came to
pass on the seventh day, that he told her, because she lay sore upon him: and
she told the riddle to the children of her people. 18 And the men of the city said unto him on the seventh day
before the sun went down, What is sweeter than honey? And what is stronger
than a lion? and he said unto them, If ye had not plowed with my heifer, ye
had not found out my riddle. 19 And the Spirit of the Lord came upon him, and he went down to
Ashkelon, and slew thirty men of them, and took their spoil, and gave change
of garments unto them which expounded the riddle. And his anger was kindled,
and he went up to his father's house. 20 But Samson's wife was given to his companion, whom he had used
as his friend.
|
Můj text na www.spvzt.cz je
licencován za podmínek http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.cs licence Creative Commons Uveďte autora/Zachovejte licenci
3.0., není-li speciálně stanoveno jinak.